Sleeping sickness (Documental)

  • Audiovisuals
  • Salut
  • 90Min.
  • de 12 a 16 anys
  • Castellà
  • Ulrich Köhler
  • Gratuït amb fiança 0.00€
  • Teixell: DVD SLE

La malaltia del somni, també denominada "tripanosomiasis africana humana", és una malaltia tropical molt estesa que, si no es tracta, pot ser mortal. Es transmet per la picada d'una mosca tsetsé (Glossina sp.) infectada; aquesta mosca és nativa d'Àfrica. Seixanta milions d'habitants de les zones rurals d'Àfrica oriental, occidental i central estan exposades a contraure la malaltia del somni.

La picada de la mosca tsetsé es converteix en una úlcera enrogida. Al cap de poques setmanes poden aparèixer febre, inflamació dels ganglis limfàtics, dolor muscular i articular, cefalea i irritabilitat. En les fases avançades, la malaltia ataca el sistema nerviós central i apareixen canvis de personalitat, alteracions del rellotge biològic (ritme circadià), confusió, trastorns de la parla, convulsions i dificultat per caminar i parlar. Aquests problemes poden evolucionar al llarg de molts anys; si no rep tractament, el malalt mor.

Els principals mètodes per combatre la tripanosomiasis africana consisteixen a reduir els reservoris d'infecció i la presència de la mosca tsetsé.

Calendari disponibilitat

Disponible Reservat

Formulari sol·licitud

En el cas que el préstec del recurs tingui un cost econòmic s'ha d'ingressar amb antelació al núm. de compte Triodos 1491 0001 28 2033582723

Per més informació: educacio@solidaries.org o al telèfon 972 219 916

Condicions del servei de préstec