Nosotros y terceros, como proveedores de servicios, utilizamos cookies y tecnologías similares (en adelante “cookies”) para proporcionar y proteger nuestros servicios, para comprender y mejorar su rendimiento y para publicar anuncios relevantes. Para más información, puede consultar nuestra Política de Cookies. Seleccione “Aceptar cookies” para dar su consentimiento o seleccione las cookies que desea autorizar. Puede cambiar las opciones de las cookies y retirar su consentimiento en cualquier momento desde nuestro sitio web.
Cookies autoritzades:
Més detalls
MENU
30/09/2013

Un curmetratge sobre la violència de gènere en la música, guanya el Festidok 2013

L’edició 2013 del Festidok va finalitzar aquest dissabte al Cinema Truffaut de Girona amb la concessió del guardó al millor curmetratge documental a «Por la flor de la canela», de María Sánchez Testón. Es tracta d’un audiovisual que ens mostra com la violència sexista i el masclisme és ben present en cançons populars fetes ja a l’Edat Mitjana, però també en temes escrits al segle XXI. FOTO: La Guerrilla Comunicacional

El curmetratge documental premiat és un crit d’alerta perquè sovint cantem cançons que només hem sentit, sense escoltar bé les lletres. El Premi del Públic, que era la primera vegada que es donava, va ser per Laura Arau i el seu treball audiovisual "Testimonios del ataque al Mavi Marmara" sobre l'atac israelí a aquest vaixell que intentava arribar a Palestina. El dia de l'acte de clausura, l’entitat organitzadora, La Guerrilla Comunicacional, va estrenar un document audiovisual sobre la Guerra a Síria i l’apartheid palestí a Gaza. 

En la sessió final del Festidok 2013 es van poder veure també els altres treballs seleccionats sobre Somàlia, un altre sobre una matança a Perú, o d'altres treballs més propers, com el que ens fa reflexionar sober la nostra sanitat pública.

Com en les anteriors edicions, el guardó és una obra de l'artista gironí Vicens Huedo. En aquesta ocasió, el guardó representava una cadena que es va obrint, com a símbol dels Drets Humans.

Amb el suport de

Amb la col.laboració de