Tothom està d'acord en què cal lluitar contra la pobresa. En el cas de la Marató contra la Pobresa de TV3, però, no tothom coincideix a valorar positivament la iniciativa, pel perill que no s'arribi a denunciar els veritables culpables que ens han dut fins aquí, però també per la participació d'empreses sospitoses com Abertis, La Caixa o El Corte Inglés. Us proposem alguns articles.
Una marató (im)prescindible, d'Albert Sales, al seu bloc +Arguments?
La marató dels hipòcrites: motius per un boicot, de la Redacció de l'Agència Catalana Alternativa de Notícies.
La maratón de la pobreza: un ejemplo para entender la dinàmica presente y futura del capitalismo, per Josep Manel Busqueta, del Seminari d'Economia Crítica Taifa.
10 raons per lluitar contra la pobresa, aquí i arreu!, per Canal Solidari. En aquest article es mostren algunes de les lluites i reivindicacions de les entitats i moviments que treballen per acabar amb la pobresa, a Catalunya i arreu.
La pobresa té causes. Les causes tenen responsables. La pobresa té responsables, per Iolanda Fresnillo.
I el contraanunci que està circul·lant: