El Suprem avala que Fira de Girona vetés l’uniforme militar a l’Expojove l'any 2018
El Tribunal Suprem ha posat punt final al litigi entre el Ministeri de Defensa i Fira de Girona arran de l’Expojove del 2018 i ha avalat que l’ens firal pogués vetar la presència de personal militar uniformat, tal com reclamaven les entitats del Consell Municipal de Cooperació i Solidaritat de Girona.
El tribunal ha rebutjat els recursos presentats per l’Estat espanyol contra la sentència de l’Audiència de Girona i ha condemnat el Ministeri de Defensa a pagar les costes judicials.
El conflicte es remunta al 2018, quan Fira de Girona va decidir excloure l’Exèrcit de l’Expojove al·legant l’incompliment del seu codi ètic, que prohibeix la difusió d’elements bèl·lics o que fomentin la violència. La decisió arribava després de la polèmica generada a l’edició del 2017, quan la presència de militars uniformats va provocar la sortida de les entitats de la Coordinadora del consell, que veien com no s'estava complint el Codi Ètic elaborat en aquest ens.
En una primera fase, el jutjat va permetre cautelarment la participació de les Forces Armades, però va mantenir el veto a l’uniforme. Posteriorment, l’Audiència de Girona va establir que Fira de Girona podia decidir cas per cas la participació d’expositors i condicionar-la al fet que no hi hagués personal uniformat.
Ara, el Tribunal Suprem ha considerat inadmissible el recurs de cassació presentat pel Ministeri de Defensa i ha confirmat el criteri de les instàncies anteriors, tancant definitivament el procediment judicial.

