L'odi només es combat rebutjant la seva invitació al contagi. És necessari activar el que escapa als qui odien: l'observació atenta, la diferenciació constant i el qüestionament d'un mateix." Carolin Emcke
Racisme, fanatisme, antidemocracia... en un espai públic cada vegada més polaritzat s'imposa un pensament que només permet dubtar de les opinions alienes, mai de les pròpies.
A aquest plantejament dogmàtic, Carolin Emcke -premi de la Pau dels llibreters alemanys i una de les intel·lectuals europees més interessants de la seva generació- contraposa un elogi compromès del divers, de «l'impur». La resposta als nostres problemes actuals no pot quedar relegada senzillament als polítics, ja que tots som responsables de lluitar contra totes les formes quotidianes de menyspreu i denigració. La democràcia solament és possible si tenim el valor d'enfrontar-nos a l'odi.