"/>

Lasa y Zabala

  • Audiovisuals
  • Pau, Antimilitarisme i Conflictes, Drets
  • 101min.
  • de 12 a 16 anys
  • Pablo Malo
  • Gratuït amb fiança 0.00€
  • Teixell: DVD LAS

Octubre de 1983. Els refugiats bascos Joxean Lasa i Joxi Zabala desapereixen a Bayona sense deixar cap rastre.  Iñigo, el jove advocat de les famílies haurà d'enfrontar-se a la creixent convicció general de què els joves ja no apareixeran mai. 

1995. han passat dotze anys quan Jesús García, un policia d'Alicant, seguint revelacions sobre els GAL reobre el cas de dos cossos que han estat 10 anys sense identificar, després de ser assassinats i enterrats amb cal viva.  Les seves sospites es confirmen, són els dos nois desapareguts.  Els cossos es repatrien i s'enterren a Tolosa enmig d'una gran tensió amb els ertzaines que vigilen l'acte. Obert el sumari, Iñigo i el seu ajudant, el jove advocat Fede, amb la col·laboració del jutje instructor i el fiscal, investigaran l'entorn del coronel de la Guardia Civil Rodríguez Galindo i de l'exgovernador Elgorriaga, trobant indicis de la seva responsabilitat en el segrest i assessinat dels dos joves.  Però en el llarg i tortuós camí per a demostrar-ho, hauran d'enfrontar-se a joc brut d'un entorn aferrat al poder, superar els seus propis conflictes i posar en risc les seves vides.

Calendari disponibilitat

Disponible Reservat

Formulari sol·licitud

En el cas que el préstec del recurs tingui un cost econòmic s'ha d'ingressar amb antelació al núm. de compte Triodos 1491 0001 28 2033582723

Per més informació: educacio@solidaries.org o al telèfon 972 219 916

Condicions del servei de préstec