La Solidària creix en nombre d’entitats
El proper dijous, 25 de setembre, una vintena d’entitats de la Coordinadora d’ONG Solidàries participaran a la quarta edició de la Fira d’Entitats Socials i de Cures La Solidària. Un espai informatiu, de trobada i intercanvi es trasllada al Centre Cultural La Mercè de Girona, per continuar creixent.
Aquest vídeo és de l'edició 2024, a la Casa de Cultura de Girona.
A més de promoure aquestes oportunitats formatives i laborals en l’àmbit social i de les cures, la iniciativa està molt enfocada a enfortir el teixit comunitari i solidari, donant visibilitat a l'expertesa i el treball de les entitats, a promoure la sensibilització i la formació en valors socials a través dels tallers i les xerrades, a consolidar i fer créixer la fira a Girona, com a punt de trobada estable del sector, i també, a facilitar espais d'intercanvi entre el professorat dels cicles formatius participants, per a imaginar possibles sinergies.
DIA >> Dijous, 25 de setembre de 2025
HORA >> A partir de les 9 del matí i fins a les 19 h de la tarda
ON >> Diversos espais del Centre Cultural La Mercè de Girona
20 entitats: Legki Yakaru, Kemonïk, Valentes i Acompanyades, ACAPS Girona-Wanibik, Nou Sol, Be Artsy, Dagua ONG, ASOCOLGI, Azahara ONG, Càritas Salt i Girona, Fundació Utopia, Associació Èccit, Casal dels Infants, La Nave Va, CCONG, Economia del Bé Comú-Girona, Nzuri Daima, Bantandicori, Ass. Riu Senegal.
DESCARREGAR PROGRAMA>>
La jornada començarà amb la ponència inaugural “El perquè de l’enfocament restauratiu en l’àmbit social”, a càrrec de M. Helena Tolosa, psicopedagoga i artista. A la tarda, hi haurà una segona ponència, però en aquesta ocasió a càrrec de Sònia Campos, psicòloga i coordinadora de l'equip d'emergències sanitàries: “Espòiler: l'autocura no és opcional”.
Enguany s'han programat una quinzena de tallers sobre temàtiques com la violència de gènere, els matrimonis forçats, l'economia del bé comú, l'acompanyament als infants en risc d’exclusió, estereotips de gènere, sensellarisme, consum, cooperació internacional... Són tallers formatius i introductoris, totalment gratuïts per a l'alumnat que participa a la fira, i impartits per les entitats de la Coordinadora, que tenen una bona oportunitat per donar a conèixer les seves experteses. Per la seva banda, l'alumnat pot fer un "tastet" d'algunes temàtiques vinculades al seu futur àmbit professional, que segurament no són tan conegudes. Les places per als tallers són limitades (inscripcions a cedre@solidaries.org)
Girona FM, en directe a La Solidària
De 9 a 12h, la programació de Girona FM es farà en directe des de la Fira, al Centre Cultural La Mercè de Girona. Durant tot el matí, algunes de les entitats participants es posaran davant el micro de Girona FM, per donar a conèixer la seva tasca. El programa en directe a La Solidària és la primera col.laboració amb l'emissora municipal d'aquesta temporada 2025-2026, que tindrà a partir d'ara, una periodicitat quinzenal.
La Solidària compta amb el suport de l'ACCD i l'Ajuntament de Girona.