Notícies
Esther Vivas és membre del Centre d'Estudis sobre Movimiments Socials de la Universitat Pompeu Fabra i col·laboradora de la Xarxa de Consum Solidari. Josep M. Antentas és professor de sociologia de la UAB. Tots dos són autors de diverses publicacions sobre sobirania alimentària, cadenes de distribució i deute extern. Han escrit plegats "Resistencias globales. De Seattle a la crisis de Wall Street". La setmana passada van participar al III Campus per la Pau, en una taula rodona sobre sobirania alimentària.
El web de la campanya "Banc Santander sense armes", creat per les ONG Justícia i Pau, Setem i l'Observatori del Deute en la Globalització ha suscitat una forta reacció per part de l'entitat bancària, que ha intentat que fos tancat, a través de pressions i denúncies. El web s'ha creat per sensibilitzar i denunciar les relacions del banc amb la indústria militar o amb indústries que violen els drets humans, tot alterant greument la vida de comunitats, pobles i medi ambient.
Una representació formada per familiars de les víctimes i el seu advocat, polítics i membres de la Coordinadora d'ONG Solidàries es van trobar amb el sotsdelegat del Govern a Girona, Francesc Francisco, el passat dia 5, per tal d'expressar la seva sorpresa i indignació per la propera trobada de José Luis Rodríguez Zapatero amb el president de Rwanda, Paul Kagame. Francisco es va comprometre a transmetre el contingut d'aquesta entrevista a la Presidència, així com a fer arribar al seu destinatari la carta escrita per les famílies. D'altra banda, el premi Nobel de la Pau Adolfo Pérez Esquivel també s'ha adreçat al president espanyol a través d'una carta demanant que replantegi la seva decisió.

Aquest diumenge 4 de juliol la Comissió de l'Agenda Llatinoamericana posa en marxa la primera assemblea de la campanya de sensibilització 2010- 2011. En la sessió d'aquest cap de setmana, l'assemblea escollirà un nou coordinador de campanya, en substitució de Jordi Planas, que és al capdavant del projecte des de fa 15 anys. A la tarda, hi haurà una taula rodona amb José María Vigil, un dels màxims exponents de la teoria de l'alliberament.