Notícies

Per començar l'any, el Centre de Recursos per la Pau i la Solidaritat de la Coordinadora d'ONG Solidàries, us proposa les darreres novetats en DVD que ens han arribat. Si esteu interessats/des en demanar algun d'aquests documentals o pel·lícules, poseu-vos en contacte amb: recursos@solidaritat.org o bé, podeu fer el préstec directament al CeDRe.
Lahcen Ikassrien és marroquí però té residència espanyola. L'octubre del 2001 va ser detingut a l'Afganistan des d'on se'l va traslladar a la base nordamericana de Guantánamo. Tres anys i mig més tard, i després de patir tot tipus de tortures, segons explica el mateix Ikassrien, el van extraditar a Espanya. El Tribunal Suprem el va absoldre el 2006, sense proves. El passat 13 de gener, Amnistia Internacional-Girona el va convidar a la Casa de Cultura perquè donés el seu testimoni.
Les entitats de la Coordinadora d'ONG Solidàries ens vam concentrar dissabte passat, 13 de desembre, a la Rambla de Girona per commemorar els 60 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans, recordar que encara queda un llarg camí a recórrer, i exigir un compliment real dels drets recollits a la carta. L'advocat Benet Salellas va ser l'encarregat de llegir el manifest i algunes de les entitats també van participar en la lectura, repassant algunes de les causes pendents i expplicant quina feina s'està fent des de les comarques gironines en matèria de Drets Humans. Podeu veure les imatges de l'acte aquí>> i llegir el manifest a continuació: