Notícies

De ben segur que hem sentit aquesta afirmació més d'un cop: "Si seguim per aquest camí, destruirem el planeta". No es tracta de cap cançó enfadosa sinó que aquesta frase ens hauria de fer reflexionar sobre la nostra realitat actual. De fet, l'hauríem de qualificar "d'utilitat pública", si cada cop que algú la repeteix hi hagués tan sols una persona que prengués consciència i passés a actuar conseqüentment. Perquè si continuem per aquest camí de malbaratament i consum ferotge, esgotarem els recursos naturals.

A tothom li agrada tenir la taula ben parada quan convida els familiars i amics pels àpats nadalencs, però és poca la gent que es pregunta si el que es gasta en aquestes compres està ben invertit. Els que es plantegin realitzar un consum responsable en l'àmbit de l'alimentació cal que es facin dues preguntes bàsiques. La primera és si amb el que menjaran afectarà negativament el seu cos; la segona si amb el que compren estan perjudicant algú altre.

Unes bambes com les d'en Pau Gasol, uns texans com els de la Shakira, una samarreta ben llampant amb el 10 d'en Ronaldinho, llenceria fina per a fer somniar... Molts joves, i altres de més granadets, estan desitjant que alguns d'aquests productes els apareguin sota la manta del tió, al mitjó del pare Noel o a la sabata dels Tres Reis. Sense voler aixafar la gaita a ningú, caldria saber que el que per a molts de nosaltres serà un motiu d'alegria, per a moltes dones i nens d'algun país en vies de desenvolupament (el 90% de les persones que treballen en el tèxtil a Bangladesh són dones, per exemple) pot arribar a ser un malson: jornades interminables de 48 hores seguides, salaris de misèria, absència de qualsevol dret laboral...

"Drets Humans, tots, per a tothom i a tot arreu", aquest és el lema sota el qual, des de fa 9 anys, les ONGs, sindicats i col·lectius gironins surten al carrer a recordar que en matèria de Drets Humans queda un llarg camí per recórrer. La manifestació d'enguany serà aquest diumenge 17 de desembre, ja que coincideix amb el 58è aniversari de la proclamació per part de Nacions Unides de la Declaració Universal dels Drets Humans (10 de desembre).


Sota el lema de "Drets Humans, tots, per a tothom i a tot arreu", les ONGs i col·lectius gironins que fan de la defensa dels Drets Humans un element bàsic de la seva intervenció social, duran a terme una sèrie d'actes en el mes de desembre que culminarà, un any més, amb la Manifestació a Girona del proper dia 18 de desembre. Amb l'esperit de contribuir en l'acompliment total (encara llunyà) de la Declaració Universal dels Drets Humans, en el seu 57è aniversari (10 de desembre) de la proclamació per part de Nacions Unides.

El Càmping Paradís de Montgó, a L'Escala, ha entregat el 0'7% de la facturació de la temporada passada, a tres projectes solidaris. L'Associació Catalana d'Amics del Poble Sahrauí (ACAPS) de Girona, l'entitat Grups de Recerca i Actuació amb Minories Culturals i Treballadors Estrangers (GRAMC), i el Grup Editor de la Revista del Discapacitat (GERD) són les 3 ONG destinatàries de l'ajuda solidària.

Les Nacions Unides ja van aprovar l'any 1960 que els països desenvolupats dediquessin com a mínim l'1% del seu producte interior brut als països empobrits.El 1972 l'ONU va reformar la petició. L'ajuda de caràcter oficial hauria de cobrir el 0'7% del PIB i la resta hauria de procedir d'organitzacions no governamentals (ONG) o altres fonts particulars.

14 de Novembre del 1975 - 14 de Novembre del 2005 SAHARA, 30 ANYS D'INJUSTÍCIA I SOFRIMENT AMB 30 ANYS JA N'HI HA PROU!