Notícies
NouSol és una associació socioeducativa de Girona, fundada el 2008, que impulsa projectes i petites associacions locals que treballen amb col·lectius en situació de vulnerabilitat o exclusió social. Des del 2014 forma part de la Coordinadora d'ONG Solidàries. Hem entrevistat al seu director tècnic, Joel López, perquè ens expliqui els quatre projectes que tenen actius a països com Senegal, Tailàndia i el Marroc.
El terratrèmol de 7,9 graus a l'escala de Richter que ha sacsejat el Nepal i en especial la seva capital, Kàtmandu, ha deixat milers de víctimes. Fins al moment s'han comptabilitzat més de 5.000 persones mortes però, segons dades de l'ONU, més de vuit milions de persones podrien haver quedat afectades pel terratrèmol. Diverses ONGD s'han mobilitzat ràpidament per col·laborar en les tasques d'emergència. Des de la Coordinadora d'ONG Solidàries, us hem fet un recull d'ONGD que ja són sobre el terreny i d'enllaços per si voleu fer donatius.
La Mesa per a la Diversitat en l'Audiovisual, del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, ha premiat amb una menció especial el capítol "Migracions" del programa L'excusa, emès per CalellaTV.cat i produït per la Comissió de l'Agenda Llatinoamericana, de la Coordinadora d'ONG Solidàries, i Produccions MINNIM.
Aquest mes de maig, el Recurs del Mes està elaborat per Mifulles. Es tracta d'un projecte que neix amb l’objectiu de posar a l'abast de tothom les virtuts de les plantes i contribuir així al benestar personal i al del mediambient. Des del camp on Milfulles cultiva plantes aromàtiques i medicinals, ens proposen un viatge imaginari a través del temps i amb diverses etapes:
Des del passat 28 de març fins al 4 d’abril, 11 docents de primària de Figueres van realitzar una visita formativa a la zona nord del Marroc, d’on són originaris molts dels seus alumnes. La iniciativa és del Servei d’Acció Cívica i Cooperació i té l’objectiu de conèixer la realitat sociocultural de la procedència d'aquests estudiants.
Les entitats de la Coordinadora d’ONG Solidàries han elaborat diverses propostes de cares a les eleccions municipals d’aquest any per aportar idees i reflexions que contribueixin a fer de la política municipal una eina participativa, transformadora i valenta per al bé comú i al servei de les autèntiques preocupacions de la ciutadania.
El passat 10 de desembre es tancava el Memorial Alsina 40- Vallmajó 20 organitzat per les entitats de Justícia i Pau-Girona, Grup d’Empordanesos i Empordaneses per la Solidaritat i Fòrum Joan Alsina. Aquest divendres, però, s'ha fet entrega dels premis del Concurs de Microvídeos, una activitat inclosa en aquest Memorial impulsat entorn les figures de dels dos capellans gironins, Joan Alsina i Quim Vallmajó, que van morir assassinats pel seu compromís amb el poble a qui servien.
Aquest dimecres, 22 d'abril, s'ha aprovat el Pla Director de Cooperació 2015-2018 en el si de la Comissió d'Acció Exterior, Unió Europea i Cooperació del Parlament de Catalunya amb el vot a favor de CiU, ERC i ICV-EUiA, les abstencions de PSC, C's i CUP i el vot en contra del PPC. La Coordinadora d’ONG Solidàries de les comarques gironines i l’Alt Maresme i Lafede.cat creuen que la dotació pressupostària de 8,6 milions d’euros per a l’ACCD el 2015 és del tot insuficient per desenvolupar-lo amb garanties. FOTO: Banyoles Solidària
Davant la mort de centenars, milers de persones, a la Mediterrània, ara i durant tot l’any, la Coordinadora d’ONG Solidàries vol expressar la seva indignació i tristesa pel fracàs de les polítiques migratòries i el seu enfoc “utilitarista”, i la seva decepció davant la lentitud amb que la classe política europea afronta un repte que hauria de considerar prioritari. En aquest sentit manifestem que:
Coincidint amb la Diada de Sant Jordi, l’Ajuntament de Girona i la Coordinadora d’ONG Solidàries presentem un llibre molt especial, fet «amb i per a» la mainada de Girona, amb la complicitat d’una desena d’escriptors i escriptores. «Contes per la Pau» recull les narracions de Carles Sala, Núria Martí, Enric Ramionet, Mar Bosch, Mercè Saurina, Josep Pastells, Dolors Garcia, Maria Mercè Roca, Lluís Freixas i Josep Mª Fonalleras, i està il·lustrat per nens i nenes de 13 escoles de la ciutat.
L’Agència Catalana de Cooperació organitza tres sessions informatives per exposar les línies principals de la convocatòria de subvencions 2015 (20 d'abril) i presentar l’enfocament estratègic de gènere i basat en drets humans (27 d'abril i 5 de maig). Les formacions es duran a terme a la seu de la Coordinadora d’ONG Solidàries.
L’Institut Català Internacional per la Pau (ICIP) convoca el Premi ICIP Constructors de Pau 2015. Aquest premi té la finalitat de guardonar i reconèixer públicament a persones, entitats o institucions que han treballat i han contribuït d’una manera destacada i dilatada en el foment i la construcció de la pau.